Powered by Blogger.

Solemnization: 3rd February 2011

 February 9, 2011

Hi lovelies,


Frankly speaking, saye tatau nak review mende on my wedding. Anyway, maybe at this moment yg saye bleh buat is to list down kekurangan majlis saya tuk tatapan uols. Bukan nak buka pekung di dada, just nak uols jadikan iktibar and peringatan so that tak terbuat kesilapan yang saya buat. Since i'm a simple person, banyak mende yang saya tak berapa kesah sebenarnya. For example, saya siapkan hantaran few hours before majlis. Pada saya okay je as long as x kacau jadual orang lain. My reason senang je, saye gune fresh flowers. Malas buat awal2 sebab xnak tanggung risiko bunga tue rosak. If rosak, celah mane lak saye nak beli bunge baru? FYI, i pick up the flowers sehari or 24 jam sebelum real event.  So pagi esok tue baru saya start buat hantaran. Anyway, if u  intend to use gerbera/daisy like me, tak perlu risau bunga akan rosak. This is my mistake.. i totally forgot bunga jenis ni tahan lama. Seminggu pun bleh tahan lagi. Suppose i buat je terus hantaran lepas pick up bunga tuh.


my hantaran -- nie x termasuk sirih junjung

Actually, masa buat hantaran tue saya relax je tapi as usual org2 yang lebih tua sure laa akan bising sebab diaorg nampak mende macam kelam kabut. Biaselaa, diaorg nak sume mende dh settle a day before majlis. Well, since time tuh my friends and cousins dah ade kat rumah. Tak  salah kan minta tolong diaorg buat few things? Kang kalau x mintak tolong orang kata sombong lak. Dah mintak tolong pun orang bising2 jugak. Haihhh..Yang paling kalut adelah pasal sirih junjung. My mum asked someone tuk buatkan sirih junjung tue but maybe ade lil bit miscommunication between them yang menyebabkan masalah timing. Bayangkan masa tgh dok make up tuh sirih junjung saya x siap lagi. If i knew mende nak jadi camtue dah lama saya buat sendiri after semua hantaran saya siap. Saya tak salahkan sesiapa dalam hal nie tapi saya paling TAK SUKA bila orang dok bercakap2 as if saya menyusahkan orang lain. 


our bedroom -- penat kami mengecat, mengemas & menghias for 3 weeks

Anyway, since sume mende pun nak DIY, daripada deco bilik, deco tangga, hantaran, handbouquet... dan yang paling penting skali ---> my veil, so faham2laa kalau pengantin super busy tak sempat layan tetamu. Banyak mende nak kena check. Credit to my BFF  & sisters sebab bila diaorg sampai je kat rumah baru saye rase semangat nak buat keje. Maybe sebab dh few weeks berjaga sampai pagi gara2 dok revamp bilik so otak nie cam slow sket. Buat keje sume slow. Tapi xper, biar slow asal siap and selamat. Tak gitu? :D


Pape pun, alhamdulillah majlis selamat dijalankan seperti yang dirancang... xde banyak flaw pun except makanan kat buffet counter lambat ditambah. Jadinya lambatlaa habis aturcara makan tue.. terganggu sikit sesi bergambar. Other than that takde ape sangat rasanya. Photographers pun datang on time. So takde masalah bab tue. As for make up pulak, i just mintak tolong my sis je as i always wanted simple make up for solemnization. Dalam byk2 mende dalam majlis nie... yang paling penting bagi saye ialah bile sume orang happy! Bila sume orang happy, saye pun happy. Jadi takdelaa kusut2 kepala.


So, rasenye tue jelaa citer hari nie. Nanti i buat individual entry tuk review my DIY veil and mende2 lain eks. 


 sebelum bergelar 'Puan'




p/s: thanks for the well wishes kat previous entry. luv uols so much! xoxo :D


Till then.


Best regards,

25 love notes:

LisaLisut 9/2/11 5:21 PM  

veil u cntik aaaa

{ Miss Syahira } 9/2/11 5:39 PM  

assalamualaikum aya,

CANTIK .. semua CANTIK_CANTIK belaka. nanti update lagi k. kamu buat saya semangat nak diy semua benda since majlis saya ada 365 days + 122 days. terlalu banyak masa yang boleh dimanfaatkan. insya Allah.

Unknown 9/2/11 7:21 PM  

tahniah2 !!! aya hehe :)

Ajwedding 9/2/11 7:37 PM  

tahniah....cantik la bunga..veil..i like..
gud la diy semua..ooooo if bunga daisy seminggu pun tahan yer..nk try la guna utk hantaran..

Bushra Tajuddin 9/2/11 8:36 PM  

cantek! sume cantek!! :)

Unknown 9/2/11 8:39 PM  

cantik laa.. :) saya suka!

just kept it what they have saying to you, sometimes, the joy will flew it away.. :)

congrats sebab gagah jugak DIY your day.. :)

MunMun P@nda 9/2/11 8:48 PM  

tang kat bilik tu beb..mmg sume gelak gile...hahaha...adui...

mizzura 9/2/11 9:36 PM  

bagus nyer..bila dapat diy sume sendiri...kagum2...hantaran dgn daisy putih nampak cantiklah.. tak terpikir :-)

kitakesitu 9/2/11 10:35 PM  

tahniah sudah selamat tukar title =)cantik dan menarik guna fresh flower untuk hantaran =)

Adawiyah A.Halim 9/2/11 10:42 PM  

cantik nye bilik =)
pink color..sweet la...

"cikkin" 10/2/11 8:45 AM  

tahniah pn Aya..!!
sume pon cantik!! sweet je nmpak..=)

Nadya Zahid 10/2/11 9:47 AM  

Aya,
Smuanye cantikkkkkkkkkkkkkkk!!!i like ur hantaran and ur bedroom.....warghhhhhhh..pandainye u wat sendiri!!!sukaaaaaaa
Saya ade di majlis reception kamu syg, smuanya ok..jgn risau...xde ape2 complain pon...Biesela,mulut org nak mengata...u jangan pedulikan ok?yang penting..u dah selamat bergelar Puan!!!!!
I nervous ni..waiting for my turn next..phewwwwwww...huhuhuhu

Aya 10/2/11 1:50 PM  

lisa: thanks dear.. nie 2 jam menjahit malam sebelum nikah :D

syahira: byk masa lagi tuh.. bleh plan cantik2 :)

nora: thank you :)

Aya 10/2/11 1:53 PM  

littlesunshine: if u xnk gune daisy, maybe leh opt for carnation. bunge tue pon tahan lama :)

nyomel: alahai.. biase2 je ni

jooleata: ikutkan hati byk lagi nak diy. tapi tak terbuatlaa plak. hehe

Aya 10/2/11 1:56 PM  

mun: manenye tak gelak.. ade je kan aksi yang lawak :p

mizzura: dulu penah guna daisy tuk sirih junjung masa tunang.. tue yg dpt idea nk gune tuk deco hantaran masa kawen pulak :)

kitakesitu: thank u.. saje x gune artificial flower sbb x suke nk simpan bunge2 kat rumah

Aya 10/2/11 1:58 PM  

adawiyah: actually kaler purple tuh.. tapi nmpk cam pink kan. hehehe

cikkin: thank u so much :)

nadya: i'm sure u can do better. always stick with ur checklist kay. so that x miss out mende2 penting

SUHAIDA 10/2/11 2:53 PM  

ASSALAMUALAIKUM

HAI..SAYA MIZZ SUE,
NAK MINTA ALAMAT RAKAN BLOGGER YANG PALING SAYA SAYANG BOLEHKAN?

SAYA NAK MENJEMPUT NI.

PLZ,HANTAR DI
sue_546@yahoo.com

SERTAKAN,

NAMA:
ALAMAT SURAT MENYURAT:
ALAMAT BLOG:
NAMA ANDA DI BLOG:


I LOVE U KORANG!!!

lovelyadibah 10/2/11 3:09 PM  

cik puan aya:) semua nyer cukup SWEET!just nice!:)

Aya 10/2/11 4:30 PM  

mizz sue: nnti i send ek. thanks :)

diba: tenkiu so much dear. x sbr tggu ur turn plak :D

nizabeba 10/2/11 6:19 PM  

Aya: ur hantaran sgt nice!kalaula i ade bakat cam u..huhu & i suka ur bilik! sweet giler & bole rase feel romantic tu..hehe

Aya 10/2/11 7:23 PM  

nize: x perlu bakat pun since i just cucuk2 je bunge tue ikut suke hati.. hehe.

nway, thanks.. bilik tue mmg saje xnk deco sarat2. biar simple and nice :)

Darling Aween 11/2/11 10:40 AM  

aya....tahniah...selamat menajalni hidup suami ister..dan suwettt dgn purple yg menyerlah warna kulit aya

Aya 11/2/11 1:36 PM  

aween: thank you so much. hehe.. purple tue my fav, slmt kena lak ngn kulit :)

MunMun P@nda 11/2/11 4:25 PM  

rugi le plak aku x vid kan aksi2 lawak tesebot..smpi ko nye OPs pun gelak bahak2

Aya 11/2/11 4:51 PM  

aku bile dengar OP gelak lagilaa aku rase nak gelak same.. adehhh.. terus skema je aku posing. kalau x sure giler camwhore kan :p

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP